مشاور امنیت ملی هند:دلیلی برای شك به توانایی هند و چین به حل اختلافات وجود ندارد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'شیوشانكار منون'، مشاور امنیت ملی هند، در سخنانی در سمینار 'هند و چین: راه های پیش رو' در شهر چنای هند افزود: ما از دهه 60 و اوایل دهه 70 كه روابط دو كشور دوستانه نبود و به حداقل رسیده بود، تا كنون راه زیادی پیموده ایم.

وی افزود: روابط امروز ما كه شامل همكاری و رقابت های چشمگیر است، نه تنها برای دو كشور، بلكه برای منطقه و جهان نیز مفید است.

مشاور امنیت ملی هند درباره مناقشه مرزی دو كشور گفت: قصد كوچك جلوه دادن این موضوع را ندارم. درست است كه ما از نظر وسعت، بزرگترین منطقه مورد مناقشه را داریم اما نشان داده ایم كه توانایی مدیریت اختلافات را داریم.

وی روابط اقتصادی را یكی از مهمترین پایه های روابط رو به رشد هند و چین خواند و اظهار داشت: دو كشور قصد دارند تعادل تجاری برقرار كرده و حجم اندك صادرات هند را در این تبادل اقتصادی استراتژیك افزایش دهند.

منون افزود: هند و چین همچنین استفاده از دیپلماسی دفاعی را آغاز كرده اند اما این بخشی نسبتاً توسعه نیافته است كه نیاز به كار زیادی دارد.

مشاور امنیت ملی هند ادامه داد: نكته اصلی این است كه ما قابلیت مدیریت اختلاف ها را در گذشته داشته ایم و هیچ دلیلی وجود ندارد كه نتوانیم آنها را در آینده نیز مدیریت كنیم. بنابر این به نظر من نباید اعتماد به نفس خود را در این زمینه از دست بدهیم.

آساق ** 589**1479





:: برچسب‌ها: مربع , شیکاگو , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
kamyar در تاریخ : 1390/12/27/6 - - گفته است :
سلام دوست گرامی.
وبه خوبی دار ی اگه یه سری به من هم بزنی خیلی خوشحال میشم . پشیمون نمیشی . راستی عیدت مبارک
Bia2babol.s2a.ir


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: